Sunsello – Outsourcing sprzedażowy

Pozyskanie klienta to proces, który trzeba odpowiednio przygotować oraz poprawnie wdrożyć.

Sunsello - usuługi - Strategia

Na tej stronie dowiesz się jak działami i w jaki sposób pomoże Ci to pozyskać nowych klientów.

Etap 1

Sunsello - usuługi - Strategia

Audyt sprzedażowy i marketingowy oraz wstępna propozycja działań

Działanie: W pierwszym kroku musimy dobrze poznać Twoją firmę oraz sytuację biznesową. Podczas spotkania, które zwykle trwa ok 90-120 minut, opowiesz nam na czym polega Twoja działalność, jak do tej pory pozyskiwałeś klientów, jakie są Twoje obecne cele oraz problemy. Zapytamy Cię o Twoje dotychczasowe procesy sprzedażowo-marketingowe i ich efekty.

W kroku drugim przeprowadzimy zdalnie audyt Twojej komunikacji marketingowej:

– ocenimy stronę internetową (jej jakość, szybkość funkcjonalność oraz elementy sprzedażowe),

– sprawdzimy wizytówkę firmową w Google oraz opinie,

– przyjrzymy się działania w mediach społecznościowych.

W ciągu 2-3 dni roboczych przygotujemy raport podsumowujący oba audyty oraz wstępną propozycję działań. Już na tym etapie otrzymasz kilka wskazówek, które pomogą Ci usprawnić proces pozyskiwania nowych klientów.

Po tym raporcie ocenisz czy chcesz z nami współpracować. Jeżeli tak, przygotujemy dla Ciebie umowę oraz wstępną wycenę. Dlaczego wstępną? Ponieważ na tym etapie będzie dla nas jeszcze za wcześnie na precyzyjne określnie działań. To nastąpi dopiero w etapie 2.

Krokiem trzecim będzie ponowna rozmowa z Tobą (osobiście lub w formie wideokonferencji), podczas której przeprowadzimy z Tobą warsztat o Twoich grupach docelowych oraz wartościach firmy. Jest to bardzo ważne, a jednocześnie nie do końca zrozumiałe dla naszych klientów: 

Grupa docelowa – grupa, do której w głównej mierze kierujemy komunikat, produkt, usługę czy reklamę. Nie da się budować dobrej komunikacji do wszystkich osób w jednakowy sposób. Każda grupa ma swoje cele, wyzwania czy problemy. Należy je spisać, żeby wiedzieć jakimi treściami przyciągnąć ich uwagę.

Wartości – to, co charakteryzuje Twój biznes, czym wyróżnia się na tle konkurencji. Dla Ciebie mogą wydawać się oczywiste, ale dla potencjalnych klientów już niekoniecznie.

Cel: Dobre poznanie Twojej firmy jest niezbędne do opracowania skutecznej strategii pozyskiwania nowych klientów. Musimy wiedzieć kim jest Twoja grupa docelowa, jakie są jej problemy i w jaki sposób Twój produkt lub usługa mogą jej pomóc. 

audyt sprzedażowy | audyt marketingowy | raport i wstępna propozycja działań | warsztat i określenie grup docelowych oraz wartości

Etap 2

sunsello - współpraca - etap 2

Strategia działań sprzedażowo-marketingowych

Działanie: Mamy w ręku wszystkie narzędzia, które pomogą nam opracować plan pozyskiwania dla Ciebie nowych klientów. Znamy Twoje grupy docelowe, ich potrzeby oraz wyzwania, a także problemy, z którymi się mierzą. Wiemy również jak Twój produkt lub usługa może im pomóc. Nadeszła pora na:

opracowanie ścieżki zakupowej każdej z Twoich grup docelowych (w zależności od specyfiki biznesu – czasem jedna ścieżka odpowiada wszystkim grupom). Dzięki temu będziemy wiedzieli jakich informacji poszukują na każdym etapie ścieżki i pod to przygotujemy odpowiednie treści marketingowe oraz kampanie,

opracowanie lejków sprzedażowych – zmapujemy potrzeby twoich klientów, znajdziemy ich punkty styku z Twoją marką i zaproponujemy odpowiednie kampanie sprzedażowe, które przekształcą osoby szukające informacji w Twoich klientów,

stworzenie komunikacji marketingowej – Twoi potencjalni klienci mają jakiś problem i muszą go rozwiązać, a pomocy zazwyczaj szukają w Internecie. Naszym zadaniem będzie przygotować takich treści, które skierują ich uwagę na Twoją firmę, pomogą zaspokoić daną potrzebę oraz skłonią do stania się Twoimi klientami,

przygotowanie projektu sprzedażowych stron docelowych (o ile takich nie posiadasz) – potocznie nazywanych landing page’ami. Są to strony, do których kierujemy użytkowników z kampanii reklamowych. Bardzo ważne jest, by taka strona:

  • była czytelna i funkcjonalna, a zamieszczone na niej treści były zrozumiałe dla użytkowników. Jest to częsty problem, z którym spotykamy się u naszych klientów – o swoim produkcie lub usłudze mówią językiem branżowym, często też zakładają, że jakaś funkcja jest oczywista i nie muszą jej tłumaczyć. To duży błąd! Klienci, zwłaszcza na wczesnym etapie procesu zakupowego, dokonują tzw. reaserchu. Szukają informacji, a ich wiedza z danej dziedziny jest bardzo mała,
  • odpowiadała na zapytanie oraz potrzebę użytkownika – jeżeli użytkownik nie znajdzie u Ciebie treści, których szuka, bardzo szybko opuści Twoją stronę, zrazi się i najprawdopodobniej nigdy nie wróci,
  • była odpowiednia zoptymalizowana pod wyszukiwarki oraz algorytmy Google Ads – im wyższa jakość strony, tym niższy koszt pozyskania użytkownika,
  • prowadziła użytkownika do kolejnego etapu lejka sprzedażowego – jeśli jeżeli uda nam się dotrzeć do potencjalnego klienta oraz pozyskać jego uwagę, musimy sprawnie przeprowadzić go do kolejnego punktu na etapie procesu zakupowego

przygotowanie listy narzędzi marketingowych – w zależności od tego jakimi kanałami będziemy pozyskiwać klientów, najprawdopodobniej niezbędne okaże się wdrożenie zewnętrznych narzędzi, np. CRM, do którego będą wpadać leady z kampanii marketingowych, narzędzie do email marketingu, Menedżer Firmy na Facebooku i  reklamowe czy konto reklamowe w Google Ads,

wdrożenie narzędzi analitycznych (o ile jeszcze ich nie ma) – Google Tag Manager do implementacji kodów śledzących czy Google Analytics do śledzenia użytkowników na stronie i mierzenie efektywności kampanii reklamowych,

opracowanie szczegółowego planu działania – poprzedni etap zakończyliśmy wstępną propozycją działań, natomiast teraz jest pora na szczegółową listę czynności do wykonania. Pozwoli nam ona określić priorytety, zakres współpracy oraz koszt współpracy. Gdy zapoznasz się z ceną powiesz nam czy odpowiada ona Twoim możliwościom finansowym.  

Cel: Dobrze przygotowana strategia sprzedażowo-marketingowa pomoże nam precyzyjnie docierać do grup docelowych i przyciągnąć ich uwagę treściami dopasowanymi do ich potrzeb. Niestety jest to krok bardzo często pomijamy przez przedsiębiorców, którzy zbyt szybko przechodzą do uruchomienia kampanii reklamowych. Takie działania rzadko kiedy przynoszą oczekiwany efekt.

ścieżka zakupowa klienta | lejek sprzedażowy | narzędzia marketingowe | komunikacja marketingowa | precyzyjny plan działań

Etap 3

sunsello - współpraca - etap 3

Wdrożenie planu i pozyskiwanie dla Ciebie nowych klientów

Działanie: przechodzimy do czynów i zgodnie z naszymi ustaleniami uruchamiamy odpowiednie działania sprzedażowe i marketingowe. Na bieżąco monitorujemy wyniki i optymalizujemy konkretne reklamy w celu obniżenia kosztu pozyskania użytkownika. Przeprowadzamy odpowiednie testy i informujemy Cię o wynikach. 

Cel: pozyskanie klienta.

kampanie reklamowe | optymalizacja | testy | raporty

Rozumiemy, że wciąż możesz mieć sporo wątpliwości:

– “co jeśli wydam pieniądze, a nie pozyskają dla mnie żadnego klienta?”,

– “moja firma współpracowała już z jakąś agencją i nie jestem zadowolony z rezultatów”…

Właśnie dlatego przeprowadzamy wstępny darmowy audyt, podczas którego zarówno Ty możesz poznać nas i sprawdzić czy warto z nami współpracować, jak i my mamy możliwość ocenić czy jesteśmy w stanie Ci pomóc. Jeśli nie, pokierujemy Cię do innej firmy, bardziej kompetentnej w zakresie Twoich potrzeb.